Merhaba arkadaşlar,
Bu yazımda Unity de nesnelerin gravity ve IsKinematic özelliklerini kullanmaya çalışacağz.
İlk önce Unity de 3 boyutlu bir proje açıyoruz.
Projemize bir Plane ve Cube nesnesi ekliyoruz.Kamerada Plane nesnesi altta Cube nesnesi üstte görünecek şekilde ayarlıyoruz.
Sonrasında Plane ve Cube neslerine Rigidbody ekliyoruz.Rigidbody eklememizin sebebi Mass,Gravity ve IsKinematic özelliklerini kullanıp nesleri havada tutmak ya da yer çekimine bağlı olarak düşürmek olacak.
Nesnelerimize BoxCollider da eklemek istiyorum çünkü nesnelerden biri mesela Cube nesnesi aşağı düşerken Plane nesnesinin içinden geçmesin diye BoxCollider da eklememiz gerek.
Şimdi Plane nesnesindeki Rigidbody de Gravity özelliğini iptal ediyoruz iptal etmemizin sebebi nesnenin aşağı düşmesini engellemek için bu işlemi yaptık aynı şekilde IsKinematic özelliğinide aktif edip nesnenin havada asılı kalmasını sağlayabilirdik.
Cube nesnesinin de Gravity özelliğini aktif hale getiriyoruz böylece havada olan Cube nesnesi yere düşmeye başlayacaktır.Düşme işlemi Plane nesnesi ile çarpışana kadar devam edecektir.
Çarpışma esnasında Cube nesnesi ile Plane nesnesi de düşmeye başlarsa Plane nesnesinin Mass özelliğinin sayısal değerini arttırmalıyız.
Mass de nesnelerin ağırlığıdır.Bir nesne diğerinden ağır ise onu itmeye başlayacaktır ağırlıktan dolayı.Bu yüzden Plane nesnesinin ağırlığını cube nesnesinden ağır yapıyoruz.
İyi çalışmalar.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder